Az oktatás fejlődése
- az
oktatás fejlesztése a Horthy-korszakban kiemelt jelentőségű terület volt, ahol
a kormányok jelentős sikereket értek el
o
a kor legjelentősebb oktatásügyi politikusa
Klebesberg Kúnó volt
- az
elsődleges cél a nagyarányú analfabetizmus felszámolása volt
- országszerte
népiskolákat hoztak létre
o
a törvény szerint ún. körzetek kialakításával -
melyek három, illetve öt kilométer sugarú körben helyezkednek el - meg kell
teremteni az elemi iskolák létrejöttének lehetőségét
- az
egyetemek
o
Pécsett, Szegeden és Debrecenben egyetemi
építkezéseket indított
o
több egyetem a trianoni határokon túlról
költözött át Magyarországra
- külföldön
Collegium Hungaricumokat hozott létre a tudósutánpótlás biztosítására, éppúgy,
mint az egyéb külföldi ösztöndíjak rendszerét
A kulturális és tudományos élet
- Nyugat
o
irodalmi folyóirat
o
a leghíresebb magyar költői irányzat (Ignotus,
Babits, Kosztolányi)
- népi
irók irányzata
o
a paraszti világ felé forduló irányzat
- Bartók
Béla és Kodály Zoltán
o
népdalgyűjtéseket végeztek
o
Bartók a legismertebb magyarok egyike
- Szent-Györgyi
Albert
o
Nobel-díjas magyar tudós
o
a paprikából vonta ki a C-vitamint
o
az egyetlen olyan Nobel-díjasunk, aki
Magyarországon végezte kutatásait (a szegedi egyetemen)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése